Presentreklam är inte något att slarva med

Ett populärt sätt att marknadsföra sig för företag är genom presentreklam. Dessa artiklar kan delas ut under kick offs, olika evenemang (mässor etc.) eller för att marknadsföra en ny kampanj. Tanken med presentreklam är att mottagaren ska känna sig speciellt eftersom de får en produkt helt gratis, även om det ”bara” är en penna. Målet med presentreklam är att sprida ett budskap genom hög exponering. Helst ska artiklarna vara annorlunda och tankeväckande.

Personen som får presentreklamartikeln ska inte bara få kännedom om ditt företag utan också känna att artikeln han eller hon fått tillför någonting. Att det är en sak som personen har nytta av. Lyckas du dela ut presentreklam som sedan används ofta, kanske t.om dagligen, av kunden så får ditt företag bästa möjliga exponering. Kunden har fått en produkt som kommer till användning och din produkt får högsta möjliga exponering.

Vad kan du som företag då erbjuda för produkter som presentreklam? Möjligheterna är enorma, allt från billiga pennor till dyrare saker som lampor, USB-minnen och den senaste tidens fluga: selfiepinnen. Allt beror på hur mycket pengar du är villig att investera i projektet. Ju exklusivare och dyrare presentreklam du erbjuder att ge bort till människor desto populärare blir både du och dina gratisprodukter.

Men det allra viktigaste är inte hur mycket din presentreklam kostar utan det är vilket budskap du sprider till dina kunder. Är artiklarna genomtänka och proffsiga? Du får inte slarva med presentreklam, det är en viktig del av ditt företags image.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *